Kipufogó kisokos
A kipufogó az autó egyik legnagyobb igénybevételnek kitett alkatrésze. A nagy hőingadozás, a kőfelverődések, a téli só, a motor által keltett rezgések, az égési folyamat során keletkező savas összetevők mind-mind a kipufogó élettartamát csökkentik. Használattól függően a hátsó kipufogódobok 3-6 év , a középső kipufogódobok 3-8 év alatt mennek tönkre. Ezért fontos a beszerelt alkatrész minősége. Legnagyobb beszállítónk a Bosal, mely a legtöbb autógyártónál az első számú kipufogógyártó. A Bosal-on kívül sok más gyártó termékeit forgalmazzuk úgy mint VFM ,Sigam , Asso , Walker valamint az Ulter sportkipufogót. Az ország legnagyobb adatbázisából választjuk ki az Ön ízlésének és elvárásainak legmegfelelőbb kipufogót.Amennyiben egyik gyártó kínálatában sem szerepel, vagy csak egyszerűen az Ön igényeinek jobban megfelel az általunk készített kipufogó, abban az esetben elkészítjük és be is építjük néhány óra leforgása alatt.
A katalizátor a mai korszerű autók alapvető tartozéka. A katalizátor feladata, hogy a motor kipufogógázának károsanyag-tartalmát csökkentse. Ezt azzal éri el, hogy a működése során fellépő magas hőmérsékleten a benne található nemesfémek a káros anyagok egy részét oxidálják, vagy ártalmatlan anyagokká alakítják. A nemesfémeket a katalizátor-mag kerámia méhsejt szerkezetére viszik fel. A kerámia-mag áramlási csatornák százait tartalmazza, ezek biztosítják, hogy az átáramló kipufogógázok a lehető legnagyobb felületen érintkezzenek a katalitikus reakciót létrehozó nemesfémekkel. A reakció csakis közvetlen érintkezés útján jön létre, ha a katalizátor magja szénnel, olajjal, vagy ólommal eltömődik, jelentősen lecsökken a katalizátor hatékonysága. Átlagos futásteljesítményük 150000 km.
Autógumi
Autógumi kisokos
A téli és nyári gumik közötti alapvető különbségek:
A téli abroncsokat első látásra leginkább a futófelület mintázata alapján lehet megkülönböztetni a nyári abroncsoktól. Míg a nyári abroncsok általában határozottabb, szélesebb hornyokból állnak (itt az elsődleges feladat a víz elvezetése), addig a téli abroncsok erősen bordázottak, mintájuk labirintusszerű, hogy minél jobban meg tudjanak kapaszkodni hóban, sárban.
Nagyon fontos, hogy a téli abroncsok anyaga sokkal lágyabb: a hidegben nem dermed meg annyira, viszont melegben sokkal jobban kopik. A gyártók általában a 7°C-os hőmérsékletet adják meg, mint választó határt: e fölött nyári, alatta pedig téli abroncs használata javasolt. Mind a téli, mind a nyári abroncsokra igaz, hogy átlagos használat mellett, kb. 5-6 szezont kibírnak, mielőtt cserélni kell őket gumikopás vagy elöregedés miatt (elveszti rugalmasságát).
Azok akik télen is nyári abronccsal járnak, komoly kockázatot vállalnak: a menetstabilitás romlik és a fékút jóval hosszabb lesz, dacára a menetstabilizáló elektronikáknak is. A dolog fordítva is igaz: egy jó téli abroncsot egy nyáron is el lehet koptatni, mert a melegben lágy lesz és ‘elfogy’. A mintamélység az érvényben lévő jogszabályok szerint 1.6mm-nél nem lehet kisebb. Javasoljuk azonban hogy amennyiben lehetősége van rá cserélje le a gumikat nyári guminál 2 mm, téli gumiknál 4 mm profilmélységnél.
Raktárról vagy két-három nap átfutással rendelésre, minden árkategóriában és méretben tudunk alternatívát nyújtani. Michelin, Continental, Pirelli, Goodyear, Bridgestone, Kléber, PointS, Uniroyal, Barum, Sava, Debica, Kormoran, Hankook hogy csak néhányat említsünk az általunk forgalmazott márkákról. A Székesfehérváron kizárólag cégünk által forgalmazott PointS gumiabroncsokra teljes körű kátyúgaranciát biztosítunk. Az abroncsokat a Continental cég gyártja Nyugat-Európa legnagyobb gumi és gyors szerviz hálózatának a PointS-nek.
Motorolaj
Motorolaj kisokos
A korszerű kenőolajok védik a motort a kopás ellen, megkönnyítik a sebességváltást és segítik az erőátvitelt, illetve használatukkal üzemanyag is megtakarítható.A motorolaj alapvetően két fontos összetevőből, az alapolajból és az adalékokból épül fel. Az alapolaj lehet ásványi eredetű, illetve szintetikus. A rész-szintetikus olajok is ásványolaj bázisúak, szintetikus összetevőkkel. Egy motorolajnak igen sok elvárásnak meg kell felelnie. Fontos, hogy képes legyen leoldani a felületekre rakódott szennyeződéseket, amelyek az égési folyamat és a működés során képződtek (detergens hatás). Előírás az is, hogy a szennyeződéseket és kisebb kopadékokat tartsa lebegésben, ne engedje lerakódni az áramlási holtterekben illetve a szűkebb furatokban, hornyokban (diszpergens hatás). Feltétel még a működés során keletkezett savas jellegű termékek közömbösítse, a kopásgátló, valamint a súrlódáscsökkentő és a korróziógátló hatás. Elvárás még, hogy szállítsa el a motorban keletkezett hő nagy részét (termikus stabilitás), rendelkezzen habzásgátló képességgel és gátolja meg az úgynevezett fekete iszap kialakulását a katalizátoros motorokban.A motorolajok – amellett, hogy kőolaj alapon előállított, vagy szintetikus alapolajokat tartalmaznak –, ma már elképzelhetetlenek a különböző adalékok nélkül, amelyek közül napjainkban az egyik legjelentősebb csoport a súrlódást hivatott jelentősen csökkenteni.
Autóalkatrész
Magyarország legnagyobb autóalkatrész adatbázisaiból választjuk ki az Önnek megfelelő terméket. Nem kell mást tennie, mint megadnia gépjárműve pontos adatait és a keresett alkatrész nevét az alábbi elérhetőségek valamelyikén:
Email cím: info@tntauto.hu
Telefonszám: 9-20-ig, hétvégén is: 06 30/93-94-487
Telefonszám: 9-16-ig, csak hétköznap: 06 22/313-740